الخميس، ١٣ ربيع الآخر ١٤٣٠ هـ

ومر عام أخر



كان من المفترض أن تكتب هذه التدوينة بشهر مارس.. 

مارس 2007 

في شهر مارس من كل عام تتم المدونة عامًا جديًدا..

رغم أني لا اضع الكثير من التدوينات هنا.. إلا أني احب مدونتي كثيرًا.. لكونها الشيء الوحيد الذي امتلكه .. ولا يستطيع غيري تعديله إلا بموافقتي .. ولا يستطيع أحد أن يمنعني عنه.. طبعا إلا بموافقتي...

خلال العام الفائت مارس 2008 - مارس 2009

مرت أحداث كثيرة.. خارجية كانت أو داخلية..

بعضها كتبت عنها هنا.. والبعض الاخر فضلت أن احتفظ بها لنفسي ولمن شاركني هذه الأحداث...

مررت هذا العام بخبرات قد لا تكون كثيرة في عددها.. ولكنها بالتأكيد لها تأثير كبير..

أبرزها...

 هو دخولي عالم العمل الوظيفي (وخروجي أيضًا.. )

كذلك أخذت خطوة أن أدعم نفسي بالدراسة فيما أحب فسجلت بدبلوم سياسة قسم (دراسات برلمانية).

وأ خيرًا خطبيتي على  حازم عفيفي

خلال هذا العام تلقيت الدعم من الكثيريين

ولكن وجب علي شكر أهم مجموعتين في حياتي 

المجموعة الأولى:
نهى/ نسيبة/ شيماء/ هبة/ أسماء

المجموعة الثانية:
جيهان/ علياء/ شيماء/ إيمان/ رائدة/ نسيبة "شقيقتي"/ دعاء

(ترتيب المجموعات أو حتى الأسماء لا يعني شيئًا)


دمتم جميعا لي 





هناك ١١ تعليقًا:

Hazem Afify يقول...

يا خساره انا مش واحد من المجموعتين:(.

حالم يقول...

كل عام وانت من الله أقرب وعلى طاعته أدوم ... أدام الله عليك الصحة والسعادة مع مدونتك العزيزة ...
أخونا حازم معلش بقى .. والف مبروك لكم وعليكم
وفقكم الله لما يحبه ويرضاه وجمع بينكما فى خير

شروق الشواف يقول...

حازم:

طبعا مش مكتوب.. لأنه من الحاجات اللي أحب أختفظ بها لنفسي زي ما أنا كنت كاتبة في التدوينة.. أن في حاجات بحتفظ بها لنفسي وللي بيشركوني الحاجة دي..

وكثيير من الحاجات اللي مش بذكورها هنا بتكون أكثر أهمية وعمقًا بكثيير

Hazem Afify يقول...

:)

Hazem Afify يقول...

على فكره يا شروق, انا مكنتش زعلان انى مش مكتوب, لانى عارف و متاكد من اهميتى عندك, لكن ده كان على سبيل الهزار.

محمد يقول...

بارك الله في كتاباتك.. وأخواتك
ورزقك ومدونتك البركة
:)

شروق الشواف يقول...

حازم:
وأنا متأكدة من كده

م. حالم وأستاذ وضارح:

شكرا على مروركم وأضافتكم

Unknown يقول...

حقيقي مدونة رائعة وجهد مشكور
تقبلي مروري
ويبقى التواصل

نهى يقول...

انتى اللى جزاكى الله خيرا وربنا يجمعنا يااااااااارب دايما على خير وفى طاعته
بستمتع وانا بقرأفى مدونتك
وبحب كمان الصور اللى بتحطيها انتى عارفة
انا بتاعة صور :)))

أروى الطويل يقول...

حبيبتي شروق
ألف مبروك الخطوبة ياقلبي ..
وكل سنة وإنتي طيبة ..

:)

مش هشوفك بقي ؟؟

شروق الشواف يقول...

أ. معتز:

شكرا على مروركم

نهى..
نورتي المدونة.. طبعا المدونة وصحبتها زادها شرفا وفخرا بتعليقك..

طبعا.. عارفه الصور بتعنيلك ايه... في ناس مش بتشتري الكتب إلا لو الجرافيك بتاع الغلاف حلو..


اروى خانم..

أخيرا نورت مدونتي.. كل مره بتعدي قريب ومش بشفها..

يعني يا خانم أنا قلت لك كام مره لم تنزلي على القاهرة.. قولي لي عشان أشوف سموك الكريم.. منوره يا فندم